Luchtdrukwisselsysteem:
2x luchtdruk beugels, grijs geleverd, afmeting binnenmaat 13.5 mm breed x 6 mm hoog
geleverd incl. Ø 1 mm slangen, Ø 1 mm aluminium pijpen, koppelingen etc.
1:32
Zelf te monteren , (zie ook de foto's als tips.)
Let op, alles is te verlijmen, enkel niet de witte (lucht) leiding die in de beugels gaat.
Deze dient vrij te kunnen draaien, dus lang genoeg en niet verlijmd in de beugel plaatsen!! (Zie foto's)
Tip:
Strip de koper aders/ trek de koperen aders ongeveer 1 cm uit de witte slang, waardoor deze aan 1 kant "hol" wordt.
Steek het messing asje Ø 0.5 mm in het aluminium buisje van Ø 1 mm, en laat deze ongeveer 5-7 mm uitsteken.
Buig de aluminium pijp Ø 1 mm met daarin het messing asje van Ø 0.5 mm in de gewenste vorm, en verlijm deze op het spatbord.
Boor een gaatje in de velg, en plaats daar het koppelingetje in.
Lijm de luchtdruk beugel over de eindvertraging in de velg, en plaats een stukje witte leiding Ø 1 mm in de koppeling in de velg, en in de luchtdrukwisselbeugel. Deze kunnen beide kanten verlijmd worden.
Plaats dan een stukje witte leiding Ø 1 mm in de luchtdrukbeugel, maar LET OP: NIET VERLIJMEN!!
Steek de andere kant van de witte leiding Ø 1 mm over het messing asje Ø 0.5 mm dat 5 tot 7 mm uitsteekt uit de aluminium pijp, en verlijm deze.
Zo maak je geheel zelf een luchtdrukwisselsysteem dat werkt en waarbij de band rond kan draaien.
Je kunt voor de achteras zowel de lage als de hoge beugels plaatsen, zoals dat in de praktijk ook gedaan wordt.
Het geheel is mooi af te werken met slangbeugel decals, en wij hebben met een potje "Koper of messing kleur" de koppelingen even dik aangetipt, om zo een echte koppeling na te bootsen...
Veel bouwplezier gewenst